|
|
|
|
tyskie
Administrator
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
|
|
|
|
|
Wysłany: Pon 10:42, 20 Cze 2005 Temat postu: WZORY DO GRY by Irys |
|
|
sory za brak pl liter ale nie chce mi sie poprawiac :D
System szpiegowania wroga
Jesli wrуg ma wiкkszy poziom technologii szpiegowskiej niї Ty to:
X = LiczbaTwoichSond - ( PozSzpiegWroga - PozSzpiegTwуj )^2
Jesli wrуg ma rуwny Twojemu poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond
Jesli wrуg ma mniejszy od Ciebie poziom technologii szpiegowskiej to:
X = LiczbaTwoichSond + ( PozSzpiegTwуj - PozSzpiegWroga )^2
To, co uzyskasz ze szpiegowania pokazuje schemat:
X<=1: surowce
X=2: surowce + flota
X=3,4: surowce + flota + obrona
X=5,6: surowce + flota + obrona + budynki
X>=7: surowce + flota + obrona + budynki + technologia
Godzinne wytwarzanie surowcуw przez kopalnie
(wynik zaokr±glony jest w dуі do najbliїszej liczby caіkowitej, czyli nie bierze siк pod uwagк czк¶ci uіamkowej, uwaga: dla elektrowni sіonecznej poziom 20 wychodzi 2691 w rzeczywisto¶ci jest 2690 )
Kopalnie metalu: WydobMet = 30 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia krysztaіu: WydobKrysz = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwуrnia deuteru: WytwDeut = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom * ( -0,002 * MaxTemp + 1,28 )
Elektrownia sіoneczna: WytwEner = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Elektrownia fuzyjna: WytwEner = 50 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Godzinny pobуr energii przez kopalnie
(wynik zaokr±glany jest do gуry, czyli przy czк¶ci uіamkowej rуїnej od zera caіkowit± czк¶ж wyniku naleїy zwiкkszyж o 1 a uіamkow± wyzerowaж)
Kopalnia metalu: MPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Kopalnia krysztaіu: KPobor = 10 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Wytwуrnia deuteru: DPobor = 20 * Poziom * 1,1 ^ Poziom
Godzinny pobуr deuteru przez elektrownie fuzyjn±
(wynik zaokr±glany jest do gуry, uwaga: nie naleїy zwracaж uwagi na dane z tabeli w grze, gdyї tabela ta uzaleїniona jest od temperatury, a temperatura nie ma wpіywu na pobуr deuteru przez EF)
FPobor = 10 * Poziom * 1,1^Poziom
Czas lotu statku
Dystans to rуїnica pomiкdzy pozycjami planet (ukіadуw, galaktyk), miкdzy ktуrymi bкdzie podrуїowaж statek. ProcentPredk to procent prкdko¶ci (ustawianej przy wysyіaniu floty). Predkosc to prкdko¶ж danego statku powiкkszona o bonusy uzyskane od kolejnych poziomуw odpowiednich technologii (szczegуіy patrz niїej Zwiкkszenie prкdko¶ci dziкki napкdom).
Czas podrуїy statkуw kosmicznych (w sekundach) miкdzy
wіasn± planet± a wіasnym PZ / Ksiкїycem: CzasPZ = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt ( 5000 / Predkosc )
planetami: CzasPlan = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 1000000 + Dystans * 5000) / Predkosc )
ukіadami: CzasUkl = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 2700000 + Dystans * 95000) / Predkosc )
galaktykami: CzasGal = 10 + 35000 / ProcentPredk * sqrt (( 20000000 * Dystans) / Predkosc )
(wynik zaokr±glany w zwykіy sposуb, czyli np. 2,3=2 ; 2,5=3 ; 2,7=3 )
Zwiкkszenie prкdko¶ci dziкki napкdom
Za kaїdy odkryty poziom napкdu spalinowego prкdko¶ж statkуw uїywaj±cych tego napкdu (transportowce, lekkie my¶liwce, recyklery, sondy szpiegowskie) wzrasta o 10%.
Za kaїdy odkryty poziom napкdu impulsowego prкdko¶ж statkуw uїywaj±cych tego napкdu (ciкїkie my¶liwce, kr±їowniki, statki kolonizacyjne, bombowce) wzrasta o 20%.
Za kaїdy odkryty poziom napкdu nadprzestrzennego prкdko¶ж statkуw uїywaj±cych tego napкdu (statki bojowe, niszczyciele, gwiazdy ¶mierci) wzrasta o 30%.
Uwaga: Wszystkie bonusy liczone s± wzglкdem warto¶ci podstawowej prкdko¶ci.
Koszt paliwa dla podrуїuj±cego statku
ZuzycPaliwa to zuїycie paliwa przez dany statek (dane jest w parametrach technicznych statku). Wzory opisuj± kolejno koszta paliwa dla podrуїy na wіasne PZ (lub Ksiкїyc), miкdzy planetami, ukіadami i galaktykami:
KosztPalPZ = 1 + ZuzycPaliwa * 5000 / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalPlan = 1 + ZuzycPaliwa * ( 1000000 + 5000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalUkl = 1 + ZuzycPaliwa * ( 2700000 + 95000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
KosztPalGal = 1 + ZuzycPaliwa * ( 20000000 * Dystans ) / 35000000 * ( ProcentPredk / 100 + 1 ) ^ 2
(wynik zaokr±glany w zwykіy sposуb)
Koszt rozbudowy budynku
Wzory przedstawiaj± ile trzeba wydaж surowcуw, їeby wybudowaж budynek o poziomie "Poziom".
Kopalnia metalu: Metal = 60 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 15 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Kopalnia krysztaіu: Metal = 48 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 24 * 1,6 ^ ( Poziom - 1 )
Wytwуrnia deuteru: Metal = 225 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1)
Elektrownia sіoneczna: Metal = 75 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 ) oraz Krysztal = 30 * 1,5 ^ ( Poziom - 1 )
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) , Krysztal = 360 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 ) oraz
Deuter = 180 * 1,8 ^ ( Poziom - 1 )
Koszt rozbudowy wszystkich innych budynkуw podwaj± siк z kaїdym poziomem.
(wynik zaokr±glony jest w dуі do najbliїszej liczby caіkowitej)
Koszt rozbudowy n-poziomуw budynku
Wzуr przedstawia ile trzeba wydaж razem surowcуw, їeby wybudowaж budynki od poziomu "PzmD" do poziomu "PzmG" (wі±cznie z tymi poziomami). Jeїeli podstawi siк PzmD=PzmG to otrzyma siк wyїej opisany wzуr na Koszt rozbudowy budynku.
Ogуlny wzуr: Surowiec = KPP * Wsp ^ ( PzmD - 1 ) * ( Wsp ^ ( PzmG - PzmD + 1 ) - 1 ) / ( Wsp - 1 )
gdzie:
KPP - koszt pierwszego poziomu (podstawia siк metal, krysztaі lub deuter)
Wsp - wspуіczynnik
PzmD - poziom dolny
PzmG - poziom gуrny
Kopalnia metalu: Metal = 60, Krysztal = 15, Wsp = 1,5
Kopalnia krysztaіu: Metal = 48, Krysztal = 24, Wsp = 1,6
Wytwуrnia deuteru: Metal = 225, Krysztal = 75, Wsp = 1,5
Elektrownia sіoneczna: Metal = 75, Krysztal = 30, Wsp = 1,5
Elektrownia fuzyjna: Metal = 900, Krysztal = 360, Deuter = 180, Wsp = 1,8
Dla wszystkich innych budynkуw : Wsp = 2 (a KPP naleїy sprawdziж w Cennik)
Uwaga: Powyїszy wzуr moїna zastosowaж rуwnieї do badaс, Wsp = 2 (oprуcz Technika grawitonуw).
(wynik zaokr±glony jest w dуі do najbliїszej liczby caіkowitej)
Czas budowy i badania
Statku lub obrony: CzasSO = 3600 * ( Metal + Krysztal ) * 2 / ( 5000 * ( PoziomStoczni +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Budynku: CzasBud = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 2500 * ( PoziomFabrRobot +1 )) * 0,5 ^ PoziomFabNanit
Badania: CzasBad = 3600 * ( Metal + Krysztal ) / ( 1000 * ( PoziomLab +1 ))
(wynik zaokr±glony jest w dуі do najbliїszej liczby caіkowitej)
Ksiкїyc
Maksymalna liczba pуl: ( Srednica / 1000 ) ^ 2
Szansa zniszczenia ksiкїyca: ( 100 - sqrt ( Srednica ) ) * sqrt ( liczba_GS )
Szansa, їe Gwiazda ¦mierci zostanie zniszczona: sqrt ( Srednica ) / 2
Inne wzory
Koszt burzenia budynku: 2/3 surowcуw potrzebnych na zbudowanie tego poziomu
Szcz±tki z zniszczonej floty: 30% krysztaіu i metalu potrzebnych na jej zbudowanie
Autonaprawa obrony: kaїda zniszczona struktura obronna ma 70% szansy na naprawк od razu po bitwie
Energia satelity: MaxTempPlanety / 4 + 20 (jednak nie wiкcej niї 50, moїe nawet 52 )
Zasiкg falangi czujnikуw (ukіady): PozFalangi ^ 2 - 1
Zasiкg rakiet miкdzyplanetarnych (ukіady): PozNapedImpuls * 2 - 1
(przy PozNapedImpuls=0 zasiкg jest ograniczony do ukіadu, w ktуrym wybudowany jest magazyn rakiet)
Post został pochwalony 0 razy
|
|